Interaktive tekniske animasjoner laget i HTML5 for Nelfo og Elforlaget

generator_300x220 (002)

Norsk Interaktiv er i gang med et spennende prosjekt i samarbeid med NELFO og Elforlaget der vi lager avanserte interaktive animasjoner i HTML5 for bruk i elektroniske læreverk. Prosjektet har hittil gitt oss masse spennende utfordringer ift hva som teknisk er mulig i HTML5. Den pedagogiske utfordringen er å forklare abstrakte og tekniske fenomener innen elektrofaget. Fordelen med interaktive HTML5-animasjoner er at animasjonene kan vises og styres på alle plattformer som PC, mobil og nettbrett. Dette er framtidsrettet og gir økt tilgang. Prosjektet avsluttes i mai 2016.

(07.01.2016)

 

 

NSB-appen

NSB_app_1

Til nå har over 1 million personer lastet ned populære NSB-appen som blant annet gjør at du alltid har billetten med deg.

I samarbeid med NSB har Norsk Interaktiv laget et nettbasert kurs i bruk av appen. Gjennom 23 instruksjonsfilmer med tilhørende oppgaver blir ansatte hos NSB gitt en grundig innføring slik at de kan gi god veiledning til kundene. Opplæringen kan tas på mobil, nettbrett og telefon.

(02.12.2015)

Viking Footwears produkter

Viking-Footwear

Viking er internasjonalt kjent for innovasjon og kvalitet. Norsk Interaktiv og Viking samarbeider om opplæring av butikkansatte. Gjennom korte og lettfattelige presentasjoner og interaktive øvingsoppgaver bygger de ansatte sin egen kompetanse på Vikings produkter slik at de blir dyktige kundeveiledere. Modulene blir produsert på seks ulike språk.

(16.11.2015)

 

Kurs i «Crew Resource Management» for NSB

NSB CRM

NSB har fokus på sikkerhet og effektivitet under togfremføring, og ønsket å styrke opplæringen ved hjelp av e-læring som en del av sitt opplæringskonseptet. I samarbeid med NSB har Norsk Interaktiv utviklet kurs i CRM «Crew Resource Management» som en repetisjon, og forberedelse til fellessamlinger. Kurset består av enkle, visuelle animasjoner som sammen med informasjon og interaktive oppgaver skal skape refleksjon mer enn å gi fasit.

(15.08.2015)